Branża informatyczna

BRANŻA INFORMATYCZNA


Drodzy Gamerzy!

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że otoczenie codziennie zarzuca Wam, że zbyt dużo czasu poświęcacie grom, a za mało nauce, że psujecie sobie oczy patrząc w monitor, że powinniście częściej wychodzić z domu i że jesteście „no life’ami”. Jednocześnie dobrze wiemy, że gry to nie tylko uzależnienie zabijające wolny czas, ale też pasja, nauka i rozwój, a przede wszystkim wielki biznes.

W 2015 roku wartość polskiego rynku gier oszacowano na ponad 1,65 mld złotych! Obecnie w naszym kraju funkcjonuje ponad 240 firm produkujących gry. Mamy programistów, którzy cieszą się wielkim uznaniem całego świata, zdobywają międzynarodowe wyróżnienia i co chwilę przekazują na sklepowe półki kolejne hity. Branża gamingowa rozwija się bardzo szybko. Odnotowując systematyczne wzrosty zatrudnienia i dochodów powoli staje się wizytówką polskiej gospodarki. Wiadomo jednak, że konkurencja nie śpi i nasz rodzimy biznes potrzebuje wsparcia ze strony Państwa, dlatego w 2016 roku Narodowe Centrum Badań i Rozwoju uruchomiło program GameInn i przyznało prawie 116 mln złotych na dofinansowanie najlepszych projektów z dziedziny gier.

W tym roku kwota również jest imponująca, bo wynosi aż 93 mln złotych. Niektórzy mogą pomyśleć, że te kosmiczne sumy powinny zostać przeznaczone na ważniejsze inicjatywy. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z kilku ważnych kwestii. Poza oczywistym faktem, że branża gamingowa rozwija gospodarkę, wprowadza innowacje i daje zatrudnienie wielu młodym specjalistom pomaga również w zwalczaniu licznych problemów. Technologie projektowanie na potrzeby gier znajdują zastosowanie w innych naukowych projektach, przykładem może być bieżna z systemem kontroli ruchu. Gry same w sobie również niosą wiele dobrego, integrują, uczą, zwiększają aktywność ruchową, aktywizują osoby cierpiące na różnego rodzaju dysfunkcje. Rozwój technologii sprawił, że gry pełnią funkcje medyczne, terapeutyczne, edukacyjne i społeczne.


Branża ta potrzebuje wielu specjalistów, dlatego też powstało kilka świetnych kierunków, które z pewnością ich wykształcą. Oto kilka przykładów:


Computer Games Development BSc (Hons)
(http://www.beds.ac.uk/howtoapply/courses/undergraduate/next-year/computer-games-development)


Games Modelling, Animation and Effects - BSc (Hons)
(http://www.londonmet.ac.uk/courses/undergraduate/games-modelling-animation-and-effects---bsc-hons/)

Computer Games Programming - BSc (Hons)
(http://www.londonmet.ac.uk/courses/undergraduate/computer-games-programming---bsc-hons/)


Computer Science (Games Technology) - BSc (Hons)
(https://www.ntu.ac.uk/study-and-courses/courses/find-your-course/science-technology/ug/2018-19/bsc-computer-science-games-technology)


Animation and Games Art BA (Hons)
(http://www.sunderland.ac.uk/courses/artsdesignandmedia/undergraduate/animation-design/)


Games Software Development BSc (Hons)
(http://www.sunderland.ac.uk/courses/appliedsciences/undergraduate/games-software-development/)


Games Technology BSc (Hons)
(http://www.coventry.ac.uk/course-structure/engineering-environment-and-computing/undergraduate-degree/2017-18/games-technology-bsc-hons/)


Games Art BA (Hons)
(http://www.coventry.ac.uk/course-structure/arts-and-humanities/undergraduate-degree/2017-18/games-art-ba-hons/)

 

BA (Hons) Computer Games (Art)
(https://www.solent.ac.uk/courses/undergraduate/computer-games-art-ba?year=2018)

 

BA (Hons) Computer Games (Design)
(https://www.solent.ac.uk/courses/undergraduate/computer-games-design-ba?year=2018)


Pamiętajcie, że nie ma nic lepszego niż rozwijanie swoich pasji. Gry komputerowe nie muszą pozostać tylko Waszym hobby.

(Na podstawie Producenci gier dostaną 93 mln złotych, Wprost, 2017).


TAK CHCĘ SKŁADAĆ PODANIE! Od czego zacząć >

do góry