autor: Dominika Kalinowska, absolwentka Psychology na University of Bedfordshire i studentka studiów magisterskich Consumer Psychology na Anglia Ruskin University
Dlaczego kupujesz napój jednej marki zamiast innego? Jeśli jesteś psychologiem konsumenckim, prawdopodobnie próbujesz odpowiedzieć na takie pytania dotyczące kupujących i ich wyborów.
Jedna z lepszych definicji tłumaczy, że „psychologia konsumencka to badanie, dlaczego ludzie kupują rzeczy”. Psychologowie starają się znaleźć podstawowe procesy poznawcze, które wyjaśniają wybory nabywców i ich reakcje na wpływ marketingu, a także zewnętrzne bodźce, które przekonują ludzi do zakupu niektórych produktów. Kierownicy ds. marketingu bardzo chętnie poznają wyniki badań z psychologii konsumentów, ponieważ odkrycia te mogą pomóc im dowiedzieć się, jak sprzedać produkt.
Ludzie są motywowani do kupowania dóbr z wielu powodów. Po pierwsze, motywujemy się potrzebami biologicznymi (Teoria Maslowa). Na przykład zakup żywności i wody w końcu zaspokaja popędy biologiczne, których nie możemy zignorować. Inne powody wywodzą się z naszego środowiska, ludzi, którymi się otaczamy, rodziny, wpływu mediów, społeczeństwa, polityki, jedzenia, które jemy i wielu, wielu innych powodów, które psychologowie konsumenccy próbują zrozumieć i dogłębnie przeanalizować.
Co robi psycholog konsumencki?
Ta dziedzina psychologii obejmuje głównie badanie zachowań konsumentów oraz tego, co wpływa na ich zakupy. Badania można prowadzić na kilka różnych sposobów, na przykład poprzez grupy fokusowe i ankiety. Niektórzy psychologowie konsumenccy mogą nawet obserwować klientów, gdy są w sklepie. Wyniki badań są często zestawiane w formie raportu.
Dlaczego wybrałam Anglia Ruskin University w Cambride?
Wydział Nauki i Inżynierii (tam, gdzie kierunek Consumer Psychology jest wykładany) jest jednym z największych pośród czterech wydziałów na Uniwersytecie Anglia Ruskin. Przy okazji, jest to jeden z nielicznych uniwersytetów w UK, który oferuje taki kurs!
Dzięki temu kursowi zyskasz teorię i praktyczne umiejętności potrzebne do uzyskania tytułu psychologa konsumenckiego.
Przy okazji, kurs jest akredytowany, więc masz pewność, że Twoje pieniądze nie pójdą na marne.
Pod tym linkiem znajdziesz informacje na temat mojego kierunku, sprawdź go – może akurat to będzie coś, co Ci się spodoba: https://aru.ac.uk/study/postgraduate/consumer-psychology
Ten Master Course możesz studiować na full-time lub part-time:
Full-time: September start 12 months; January start 15 months
Part-time: September start 2 years; January start 2.5 years
Teaching times (part-time)
Trimester 1: Fridays 1pm-5pm
Trimester 2: Fridays 1pm-4pm (teaching will extend to Fridays 1pm-6pm in Trimester 2 if required)
Podsumowanie
Jeśli nie wiesz, co dokładnie chcesz robić życiu, polecam zrobić ten test osobowości: https://www.16personalities.com/
Dobrze wybrać studia drugiego stopnia, które są związane z Twoją pasją, jak i również takie, jakie pasują do Twojej osobowości. Jeśli czujesz, że psychologia konsumencka będzie dla Ciebie odpowiednia, upewnij się, że Twoja osobowość do tego zawodu pasuje – wtedy osiągniesz większy sukces, zajdziesz dalej i będziesz szczęśliwszy!
Życzę Ci tego!
W razie pytań, możesz znaleźć mnie na instagramie: madame_dominika albo na Facebooku: Dominika Kalinowska
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o mojej uczelni lub kierunku bądź umówić się ze mną na konsultacje, odezwij się do teamu Studia w Anglii na pomoc@studiawanglii.pl – na pewno skontaktują Cię ze mną.